Než začneme…
Na jednání je vhodné přijít s vyplněnou žádostí o přijetí a vyjádřením lékaře. Stáhnout si je můžete přímo tady (barevné ikony vpravo). Tyto dokumenty lze získat i v kanceláři Domova Ambrosie, nebo Vám je na vyžádání zašleme e-mailem či poštou.
Pokud nemáte možnost dokumenty zajistit, sjednejte si malou informační schůzku, rádi Vám poradíme, jak postupovat dál. Malá informační schůzka trvá obvykle jednu hodinu.
Pokud máte potřebné dokumenty připraveny, můžete si sjednat velkou informační schůzku. Ta obvykle trvá dvě hodiny, protože zahrnuje i prohlídku zařízení.
Schůzky si můžete sjednat e-mailem, telefonicky či elektronicky.
Velká informační schůzka: ptáte se, ptáme se
Před samotným uzavřením Smlouvy o poskytnutí služby sociální péče musí zájemce/žadatel absolvovat minimálně jednu osobní schůzku a prohlídku zařízení (velká informační schůzka).
Výjimkou jsou situace, kdy
- zájemce je trvale upoután na lůžko a jeho zdravotní stav nedovoluje osobní návštěvu přímo v zařízení
- zájemce zastupuje jako opatrovník město nebo obec;
- jiné závažné objektivní důvody na straně zájemce.
V těchto případech je možné, aby sociální pracovnice provedla vlastní šetření v místě pobytu zájemce.
Při jednání se zájemcem o službu se vždy snažíme vytvořit příjemnou a klidnou atmosféru. V průběhu úvodního jednání ověřujeme, nakolik jsme jako provozovatel sociální služby schopni splnit požadavky a potřeby klienta. Jednání se za Ambrosii účastní pověřený sociální pracovník. Za klienta se kromě samostatného zájemce a jeho opatrovníka mohou zúčastnit i rodinní příslušníci, známí, sousedé nebo lidé, kteří o zájemce momentálně pečují. Vše záleží na zájemci o službu.
Pověřený sociální pracovník zařízení srozumitelnou a podrobnou formou podává zájemci veškeré informace týkající se chodu zařízení, úhrad, domácím řádu, smlouvou o poskytování sociální služby atd. Podávané informace jsou zpracovány v písemné podobě – tak, aby měl zájemce možnost se na místě vyptat na vše potřebné a objasnit vše, čemu nerozumí. Čas na schůzky je plánován tak, abychom v klidu zvládli projít vše potřebné.
Následuje prohlídka
Zájemce si může zařízení prohlédnout (ložnice, místnosti pro aktivní a relaxační vyžití…).
Když se nedohodneme…
Výsledkem jednání by měla být vzájemná dohoda.
- Pokud zájem o službu dále netrvá, jednání tímto končí.
- Pokud zájemce při jednání projeví zájem o řešení své nepříznivé situace, ale naše služba pro něj není vhodná, bezplatně mu poskytneme kontakty na jiné, vhodnější služby
- Pokud zájemce ještě není rozhodnutý, je možnost domluvit se na dalším pokračování jednání
Když se dohodneme…
- U žadatele je provedeno na základě předběžné ústní dohody sociální šetření
- Na základě podané žádosti a sociálního šetření rozhodne smluvní praktický lékař zařízení, všeobecná sestra, sociální pracovník, ředitelka zařízení o přijetí nebo odmítnutí klienta.
- Na základě jejich stanoviska je v případě volné kapacity klient (zákonný zástupce, opatrovník, pečující osoba) informován o přijetí a dalších krocích.
FORMULÁŘ ŽÁDOSTI O PŘIJETÍ KLIENTA

FORMULÁŘ VYJÁDŘENÍ PRAKTICKÉHO LÉKAŘE
